Aurpegi-ezagutzari aplikatutako adimen artifiziala eta prozesuak automatizatzeko dokumentuen analisia
Adur Software Productions S. Coop. TRANSKAL softwarea garatzen duen enpresa da, gaur egun tamaina txiki eta ertaineko portu-terminalen merkatu-lerroan ardazten den garraioa eta logistika kudeatzeko.
Iametza Interaktiboa S.L. Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologien neurrira egindako ezarpenetan espezializatutako enpresa da, eta bere balio erantsia bezeroentzako neurrira egindako web-irtenbideak ezartzean oinarritzen da, bere helburu eta beharren arabera. Bezeroen artean hainbat administrazio daude, hala nola Eusko Jaurlaritza, Gipuzkoako Foru Aldundia, Nafarroako Gobernua, udalak, elkarteak eta enpresa txiki eta ertainak, gehienak Euskal Autonomia Erkidegokoak.
Aner Sistemas Informáticos SL enpresak 25 urte baino gehiago daramatza kudeaketa-sistemen garapenean lanean. Nabarmentzekoa da ONYX produktu-suitea, enpresentzako soluzio-sorta zabala duena, eta industria-enpresak dira merkatu-nitxo nagusia.
Laburbilduz, hiru enpresek baliabideak kudeatzeko software-garapenak egiten dituzte (bezero bakoitzarentzat egokituak), eta merkatuko sektore desberdinetara bideratuta egonik, beren zerbitzuetan balio erantsia sortzeko interesa dute, teknologia disruptiboak aplikatuz, hala nola adimen artifiziala eta deep learning. Baliozkotzea proiektua interes horretatik sortu da, eta bere helburua da gabeziak antzeman dituzten hiru enpresentzat komunak diren bi prozesuren hobekuntza bultzatzea: erabiltzaileen identifikazioa eta igotako dokumentazioaren analisia, aplikazioetan kudeatzen den irudi gisa.
Erabiltzaileak identifikatzeko prozesua ezinbestekoa da ia edozein aplikaziotan, sarbidea kontrolatzeko, baimenak gaitzeko edo edukiak pertsonalizatzeko aukera ematen duelako, konektatutako erabiltzailearen arabera, eta erabiltzaile bakoitzak egindako ekintzen trazabilitatea izateko aukera ematen duelako. Baina erabiltzaile eta pasahitz bakoitzeko identifikazio bat erabiltzen denean, identifikazio-sistemaren erabilera egokia erabiltzaileen esku geratzen da, eta, askotan, erregistratuta agertzen den erabiltzailea ez da aplikazioan erabiltzen ari zen erabiltzailea izaten. Adibidez, langileek txandaka partekatutako gailu korporatiboak erabiltzen dituzten ezarpenetan (portuko terminaletan, adibidez), oso maiz gertatzen da txanda guztiek gailu bera erabiltzea eta, erabiltzaile desberdinak izan arren, beti gailu bera erabiltzea konektatzeko. Hori dela eta, ezinezkoa da gailuan egindako lanen trazabilitatea erabiltzea egindako lanak aztertzeko, etorkizuneko lanak zenbatesteko edo zereginak optimizatzeko. Ezinezkoa da informazioa bereiztea.
Identifikazio-arazo horiek gertatzeko arrazoiak bi dira: batetik, deskuidu hutsa, aurreko erabiltzaileak gakoa sartuta utzi duelako, eta, bestetik, erabiltzaile berriak ez duelako eragozpenik jartzen berea sartzeko, nahita nortasuna usurpatu arte.
Identifikazio desegokiaren arrazoia edozein dela ere, ondorioa erabiltzaileen ekintzen gaineko kontrola eta trazabilitatea galtzea da, erakundean inpaktu-maila desberdinak izan baititzake.
Egoera arintzeko ahalegina saio automatikoak ixtea edo erabiltzailearen/pasahitzaren berrespena maiztasun handiz eskatzea da, baina erabiltzailearentzat kaltegarria da, eta, azkenean, aplikazioak gakoak gogoraraztea eragiten du, etengabe sartu behar ez izateko.
Proiektu honetan, aurpegia ezagutzeko zerbitzu bat erabiltzea proposatzen da, erabiltzailea identifikatzeko. Horretarako, aplikazioan sartzeko aukera ematen da, daturik sartu beharrik gabe eta tarteko berrespen-prozesuak erabiltzaileari enbarazurik egin gabe egiteko aukerarekin. Gainera, eskuak erabili beharrik gabe sartzea oso erabilgarria izan daiteke erabiltzaileek eskularruak daramatzaten inguruneetarako, eskuak maiz okupatuta dituzten inguruneetarako (adibidez, orga-gidariak biltegietan) edo desgaitasuna duten pertsonentzako aplikaziorako irisgarritasun-maila hobetzeko.
Irudi-artxiboetako dokumentuen analisiari dagokionez, enpresa bakoitzaren dokumentu motak eta helburuak askotarikoak dira, baina bat datoz erabiltzaileek edo aplikazioa erabiltzen duen enpresako bezeroek sisteman sartutako dokumentazioa identifikatzeko eta baliozkotzeko arazo komunarekin.
Adurrek antzeman du beharrezkoa dela bezeroek dokumentazioa aurkeztea eragiketa bat egiteko, eta dokumentazio hori bera erabili ahal izatea indarrean dagoen bitartean. Dokumentu multzo horri homologazioa deitu zaio, eta homologazio bat erabili ahal izateko, emandako dokumentazioa barrutik berrikusi beharko da. Prozesuak, beraz, bi zati bereizi ditu: homologazioaren erregistroa, eskatutako dokumentazioarekin, eta onarpen-zikloaren kudeaketa. Dokumentuen analisi automatikoaren aplikazioa prozesuaren bi puntuetan aplika liteke, helburu desberdinekin. Erabiltzaileari jakinarazteko dokumentazioa aurkeztean, igotzen ari den dokumentua ez badator bat eskatzen ari zitzaionarekin eta automatismoak sortzeko berrikuspen-prozesuetan.
Iametzak, berriz, IKT soluzioetan oinarritutako neurrira egindako zerbitzuak eskaintzen dizkie bezeroei, eta, kasu askotan, zerbitzu horiek barneko zein kanpoko komunikazio-beharrak asetzera bideratuta daude. Hala badagokio, irudiak ezagutzeko eta sailkatzeko aplikatutako analisi automatikoak oso erabilgarriak izango lirateke:
- Web aplikazioak, hala nola sistemetako altak, matrikulazioak, eta abar. Sistemak igotzen den material grafikoa identifikatu behar du, alta baliozkotu edo material espezifikoa bidali ahal izateko, inork gerora egiaztapen horiek egin behar izan gabe, prozesuak ebazteko denborak optimizatuz eta murriztuz.
- Bulego birtualeko prozesuak automatizatzea, bai barne-komunikazioan, bai kanpo-komunikazioan. Hau da, fitxategi espezifikoen gordailu-plataformetara igotzen den materiala identifikatzea, prozesu automatizatuak abiarazteko eta materiala hartzaile espezifikoei bidaltzeko. Adibidez, kasuan kasuko bezeroen fakturen kasuan, prentsa-oharren kasuan, aurrez ezarritako komunikabideen datu-base batean, etab.
- Ontologien arabera sailkatu eta katalogatzeko irudiak identifikatzea, web semantikoen bilaketak eta soluzioak errazteko. Hori aplikagarria da bai bulego birtualeko soluzioetarako (barne-mailako bilaketak), bai webgune publikoetako CMS aplikazioetarako (Content Management System).
Anerren kasuan, egunero egiten diren eta asko optimiza daitezkeen prozesu jakin batzuk automatizatzeko eta arintzeko beharra antzeman da, adibidez, erosketa-albaranak jasotzea. Dokumentuen analisi automatikoaren aplikazioa Anerren tresnen prozesu honetan eta hainbat prozesutan aplika liteke, datuak eta kudeaketa-sisteman datu bihurtzen zen irudia interpretatzea ahalbidetuz. Aipatutako adibidean, erosketa-albaranaren argazkia edo pdf-a hartuko genuke, eta hori benetako albaran gisa pasatuko litzateke sistemara.
Hiru enpresen arazoak aztertzeko, irudiak aztertzeko zerbitzuak garatuko dira, hiru enpresen eskaerei erantzuteko adimen artifiziala erabiliz.
Kolaborazioa: Adur Software Productions

Kolaborazioa: Iametza Interaktiboa

Kolaborazioa: Aner Sistemas Informáticos

Finantziazioa: Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila