Magneto

2019 - 2020

Siderurgia-merkantzia, biltegiratze-estrategiarako laguntza adimenduna

MAGNETO proiektuaren azken helburua da siderurgia-materialaren garraioan eta biltegiratzean eraginkortasuna handitzea, bobinen trazabilitatearen kudeaketa integralaren eta biltegiratzean kokapen optimoa hautatzearen bidez.

Historikoki, Bizkaiko probintziak altzairuaren fabrikazioan tradizio handia duen arren, sektorearen egungo krisiak bobina ugari inportatzea eskatzen du, Espainiako iparraldeko eta erdialdeko industria, batez ere autopropultsatua, hornitzeko. Bilboko portua altzairuzko bobinetarako herrialdeko sarrera-puntu nagusietako bat da. Bobinak errepidez edo trenbidez garraiatzen dira helmugara, eta portuko trafiko osoaren % 15 hartzen dute.

Bobina baten atakako batez besteko egonaldia bi astetik beherakoa bada ere, bobina batzuk portuko biltegian egon daitezke hainbat hilabetez. Aldi horretan, sarritan, tarteko mugimenduak izaten dira, alboko posizioetan gordetako bobinetara errazago iristeko. Ekintza horiek terminaleko langileek edo Sociedad de Estiba Y Desestiba Del Puerto de Bilbao (Sagep) sozietateari azpikontratatutako langileek egin ditzakete, eta batzuetan jakinarazpenik gabe egiten dira. Horren ondorioz, kontrolik gabeko stock-egoera progresiboa sortzen da, bobina espezifiko bat identifikatzean akatsak eragin ditzakeena.

Bobinen ezaugarri nagusiak honako hauek dira: materiala, biraketaren lodiera, pisua eta zabalera. Lurreko eragiketek, eguraldi txarrarekin batera, kalteak eragin ditzakete altzairuzko bobinei eta plantxei erantsitako identifikazio-kodeetan, horiek identifikatzea zailtzen baitute. Nahiko ohikoa da, bobinak kamioietan edo bagoietan kargatzen direnean egiten den azken ikuskapenean, erroreak detektatzea. Akats horien ondorioz, denbora asko galtzen da eta garraio-kostua handitu egiten da, eskatutako bobina errealak lokalizatu eta kargatu arte. Beraz, sistema bat garatu behar da bobinen kokapena eguneratuta edukitzeko eta garraiatutako bobina bakoitza behar bezala identifikatzen dela ziurtatzeko. Gainera, proiektu honen helburu nagusietako bat sistema garden bat garatzea da, terminaleko langileen edo zamaketarien jarduna nabarmen aldatuko ez duena.

Magneto proiektua partzuergoko liderra den Bergé Marítima Bilbaoren eskari teknologikoari emandako erantzuna bada ere, espero den emaitza salgai metalurgikoen esportazioan parte hartzen duten nazioarteko portu-operadore guztietara estrapolatu ahal izango da. ADURren proiektuan aktiboki parte hartuz gero (Transkal software-plataforma merkaturatzen duen enpresa da, portuko ERP nagusietako bat), batetik, bermatu egingo da proiektuan garatutako sistemak Bergé Marítima Bilbaon zabaldutako portu-kudeaketako sistemarekin integratuko direla, eta, bestetik, Transkal plataformari gehitu ahal izango zaizkio merkantzia metalurgikoak inportatzen/esportatzen dituzten portu-terminaletarako berariazko utilitateak, ADURren lehiakortasuna hobetuko dutenak, proiektu hau gabe garatu ezin izango liratekeen tresna berritzaile bakarrak eskaini ahal izateko.
Magneto proiektuaren helburua da partzuergoa osatzen duten bazkideen arteko aurretiazko lankidetzan lortutako emaitza guztiak ekoiztea, honako hauek egiteko gai izango den modulu erabat operatibo bat garatuz:

1. Salgai bakoitzerako kokapen optimoa ezartzea, biltegietan dagoen espazioaren arabera, adimen artifizialeko teknikak aplikatuta; zehazki, bin packing problematika konpontzeko inspiratutako algoritmo bioinspiratuak, altzairuzko bobinak eta plantxak biltegiratzeko ezarritako arauetan eta agindu-historiko baten iragarpen-analisian oinarrituta.

2. Merkantzien mugimenduak (tartekoak zein amaierakoak) egiteaz arduratzen diren langileen funtzionamendua denbora errealean aztertzea, kokapen berriak modu gardenean ezarriz eta logistikako arduradunei jakinarazpen-sistema baten bidez jakinaraziz planifikatu gabeko edozein garraioren aurrean.

Kolaboratzailea: Deustuko Unibertsitatea

Finantzazioa: Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila