Minopex

2018 - 2019

Portuko terminalen kostu operatiboak murriztea

MINOPEX proiektuaren helburua da merkantziak tamaina ertaineko portu-terminaletan edo balio anitzeko portu-terminaletan ematen duen denbora minimizatzea eta garraiolariek terminalean sartzeko zain egon ohi duten denbora minimizatzea. Bi helburu horiekin, murriztu egingo da terminalen inguruko eremuetan egon ohi den lurreko pilaketa, eta, ondorioz, baita ingurumen-hobekuntza ere, lurraren eraginkortasunik ezaren denborak murriztean. Merkantziaren egonaldiak eta itxaronaldiak murriztea helburu zehatza da eCMPOS (GAITEK deialdiak 2015-16) eta eKIDEAL (HAZITEK deialdiak 2016-17) proiektuekin hasi genuen lan-ildoaren barruan. Proiektu horien helburua terminal mota horien lehiakortasuna hobetzea zen, portu-terminal handiei aurre egin ahal izateko.

Terminal balioaniztunetarako bi handicap nagusiak honako hauek dira: terminal handiek baino teknologia- eta erosketa-maila nabarmen txikiagoa dute abiapuntu, eta malgutasun handia izan behar dute hainbat karga-motari erantzuteko eta azken ordura arteko kudeaketak onartzeko. Abantaila handia du: prozesu operatiboetan aldaketak egitea askoz ere azkarragoa da, eta, beraz, teknologia berriagoak erabil ditzakete terminal handien aurretik, eta, horrela, desberdintasuna eragiten duten zerbitzuak eskaini.

Lehiakortasuna hobetzeko, salgaien manipulazioa eta banaketa merketu behar dira portura iristen direnean, kate logistiko osoan aurreztea bilatuz. Hobetzeko tarte handiena eta onura potentzial handienak dituen faktoreetako bat salgaiak terminalaren barruan igarotzen duen denbora murriztea da, erlazio zuzenki proportzionala baitago salgaiak terminalean erabiltzen duen denboraren eta hari lotutako kostu operatiboen artean. Denbora horiek laburtzeko, eragiketak sinkronizatu behar dira, eta hornikuntza-katearen etapa bakoitzaren eraginkortasuna hobetu behar da. Katea itsasontzia portura iristen denean hasten da, eta merkantzia azken bezeroarengana iristen denean amaitzen da.

Terminalen trafikoa optimizatzeko, puntu nagusi hauek landuko ditugu:

  • Atakako ekipoak denbora errealean monitorizatzea.
  • Blokeoen kontrola.
  • Terminalaren beharren zehaztasuna handitzea epe labur/ertainean, estibatzeko/desestibatzeko planifikatzaile baten bidez.
  • Kanpoko garraiolarien hitzorduak kudeatzeko sistema hobetzea, aurreko puntuetan sortutako informazio guztia erabiliz (ekipoen monitorizazioa, blokeoak eta estibatzeko/desestibatzeko planifikatzailea).
  • Denbora errealean garraiolariei terminaleko trafikoaren egoerari buruzko informazioa ematea (kongestioak, obrak, matxuratutako ekipoak…), edo programatutako itxaronaldiei, operatiboei eragiten dieten blokeoei eta abarri buruzkoa, portura iritsi aurretik blokeoa askatzeko edo joan-etorrien ordutegia egokitzeko beharrezko kudeaketak egin ahal izan ditzaten.
  • Sisteman erregistratutako informazio historikoa aztertzea, nahi ez diren egoerak zuzentzeko edo sekuentzia arrakastatsuak errepikatzeko.

Kolaboratzailea: Adur Software Productions

Finantzazioa: Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila